Funk, F. X. von (Franz Xaver), 1840-1907 (1905). Didascalia et Constitutiones apostolorum.

Run Info

Accuracy

Editing Progress

ΟΠΟΑΑΙ11 ΑΡΟΤΟΙΟΙΟΙ. ἐπιτελεῖν, ἵνα μία τις γένηται υμφωνία καὶ μία ὁμολογία, μία ορτὴ ἐπιτελουμένη. διὸ ἐκείνων ἐπιμέλεια τὸν νοῦν τῶν ἀν- θρώπων συν́γουσα εἰς ἕνωσιν τῆς ἐκκλησίας, μὴ δυνηθεσα τὸν τοσοῦτον χρόνον ἐπιτελεσθῆναι, εδοκήσει θεοῦ ἐπὶ Κωνσταντίνου ἐγένετο μουοίας νεκα. παρὰ τοῖς ἀποστόλοις δὲ τὸ ῥητὸν ὄι ὁμόνοιαν ἐμφέρεται, ὡς ἐπιμαρτυροῦσι λέγοντες, ὅτι κάν τε πλανηθ ὧσι, μηδὲν ὑμῖν μελέτω. . ἐξ αὐτῶν δὲ τῶν ἐκεῖσε εἰρημένων ητῦν αντίθεσις ὀφθήσεται. φάσκουσι γὰρ τὴν ἀγρυ- πνίαν φέρειν μεσαζόντων τῶν ἀζύμων. οὐ δύυαται δὲ τοτο πάντοτε γενέσθαι ἐν τῇ ψήρ τῇ εἐκκλησιαοστικῇ. ̔ (ε. 11). ἐκ τριῶν γὰρ συνέστηκεν τοῦ πάσχα σύνδεσμος, ἔκ τε τοῦ ἡλιακοῦ υρόμου διὰ τὴν κυριακν καὶ τὸ μῆνα, ἔκ τε τοῦ σεληνιακοῦ δρόμου διὰ τὸ κατὰ τὸν νόμον, ὅπως ἐν τῇ τεσσαρεσκαιδεκάτ τῆς σελήνης τυθῇ τὸ πάσχα, ὡς εἰἶπεν νόμος. οὔτε οὑν δύναται αχθῆναι, ἐὰν μὴ ὑπερβῇ ἰσημερία, ὅπερ παρὰ τος Ἰουδαίοις οὐ φυλάσσεται, οὔτε ακριβῆ θέ́λουσι τοιαύτην ἐπιτελεῖν πραγματείαν· οδιεέπεσε γὰρ παρ αυτοῖς καὶ πάτηται τὰ πάντα.7. πλὴν εἰ καὶ τοσαύτης ζητήσεως ὑπάρχει τοιαύτη ἀκρίβεια, ο διὰ τὴν ζήτησιν ταύτην καὶ τὴν ἀκρίβειαν τοῖς ἀποστόλοις εἴρηται, ἀλλὰ οἱ ὁμό- ·οια καὶ μετὰ τῶν ἐχθρῶν τοῦ Χριστοῦ ἐπιτελεῖν ο ἀπόστολοι προσέταξαν, ὡς οὑτοι δσχυρίζονται, πόσῳ γε μαᾶλλον οἱ ὁμόνοιαν μετὰ τῆς ἐκκλησίας χρὴ ἐπιτελεῖν, νᾷ μὴ τὴν ὁμόνοιαν χαράξωμεν τῆς ἐκκλησίας; ὅ. πῶς οὖν δύναται τελεσθαι τοῦτο; λέγουσι γὰρ ο αὐτοὶ ἀπόστολοι, ὅτι, ὅταν ἐκεινοι εὐωχῶνται, μεὶς ηστε ὄντες υπερ αὐτῦν πενθε7τε, ὅτι ἐν τῇ ἡμέρ τῆς 1ὁρτῆς τὸν ΧΚριστὸν ἐσταύρωσαν, καὶ ὅταν αὐτοὶ πεν- ῦοι τὰ ἄζυμα ἐκ ἰόντες ἐν πικρίσι·, ὑμεῖς εὐωχεῖσθε. 9. συμβαίνει δὲ αὐτούς ἐν κυριακῇ ἡμέρ ἄζυμα λαμβάνειν. ἐπι- φωσκούσης γὰρ τῆς κυριακῆς ἑσπέρας δύνανται θύειν τὸ παάσχα. μετὰ γὰρ ἑσπεέραν παρελθόντος τοῦ σαββάτου οὐ δύνανται ἔργον ἐπιτελεῖν. ἄρα γὰρ αὐτῶν θυσάντων, εἰ ἐγείρονται εὐωχούμενοι, πῶς μεὶς ἐν κυριακῇ πενθήσομεν καὶ ηστεύῦομενυ, αὐθις αὐτῖν κούοντες ἐν τῇ Διατάξει, ὅτι κακν αυτοῦ τν ψυχὴν ἐν κυίσκῃ ἐπικατάρατός ἐστι τῷ θ ἐς 1Ο. καὶ ορᾶς, πόση ἐστὶν ακρίβεια καὶ αντίθεσις, μὴ δυναμένης τῆς πραγμα- τείας κατὰ τὸ ῥητὸν ἐπιτελεῖσθαι; νοήματι δὲ πᾶσα ἔστη ἀλήθια τοῦ κηρύγματος, καὶ ἀπ αὐτῆς τῆς Διατάξεως τῶν ποστόλων, ὅτι δ ὁμόνοιαν ὡς συνῆκται τοῦ λγου σύνδεσμος, ἐὰν ἐπι-